Rozrząd to niezwykle newralgiczny element silnika. Jak każdy pracujący element ulega zużyciu, dlatego należy wymieniać go w odpowiednim czasie. Prawidłowe jego określenie powinno opierać się na wskazaniach producenta auta.
Jednak jak to często bywa żywotność elementów rozrządu oraz osprzętu współpracującego silnika zależy też od przebiegu i wieku samochodu, sposobu jego eksploatacji, prawidłowej obsługi serwisowej, stopnia czystości silnika oraz awarii i usterek ww. części.
Producenci silników samochodowych do napędzania rozrządu stosują pasek lub łańcuszek. Ocenia się, że 75% jeżdżących w Polsce samochodów ma układ rozrządu napędzany przez pasek, a pozostałe 25% – przez łańcuszek.
Przy wymianie paska rozrządu wykorzystujemy specjalistyczną blokadę silnika. Pozwala to naszym klientom na zachowanie 100% pewności dobrze wykonanej usługi, potwierdzanej udzieleniem gwarancji przez firmę A-Z Autoserwis
Wymieniamy także pozostałe elementy rozrządu: rolki prowadzące, napinacze, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelniacze wału korbowego, pompę cieczy chłodzącej (lub jej uszczelki) i inne elementy napędzane paskiem rozrządu.